Naar hoofdinhoud
Estinea - Jouw leven, jouw kracht, onze steun
Contrast Contrast aan/uit
Tekstgrootte Tekst kleiner Tekst groter
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Home
  • Ik zoek ondersteuning bij...Dit doen we voor je
    • Thuis wonen
    • Wonen bij Estinea
    • Werken (leren)
    • Logeren
    • Leren en ontwikkelen
    • Onderzoek en behandeling
  • Ik wil helpen als...Zo kun jij meedoen
    • Familielid of vriend
    • Vrijwilliger
    • Bedrijf
    • Maatschappelijke organisatie
    • Zorgorganisatie
    • Iemand met een beperking
  • Werken bij
  • Over Estinea
    • Organisatie
    • Goed geregeld
    • Ervaringsverhalen
    • Team Samen Sterk
    • Winkels
    • Stichting Vrienden van Estinea
    • Filmpjes
    • Publicaties en folders
    • 50 jaar Estinea
  • Contact
    • Ik zoek ondersteuning
    • Ik wil helpen
    • Ik heb een vraag
    • Ik zoek een locatie
    • Hoofdkantoor
Lees voor
Home >
Over Estinea >
Goed geregeld >
Klachten
  • Organisatie
  • Goed geregeld
  • Ervaringsverhalen
  • Team Samen Sterk
  • Winkels
  • Stichting Vrienden van Estinea
  • Filmpjes
  • Publicaties en folders
  • 50 jaar Estinea
Lees voor

Klachten

Yvonne Kamsma klein

Klachtenfunctionaris Yvonne Kamsma 
Heb je een klacht? De klachtenfunctionaris is er voor jou!

Telefoon: 06-12 64 94 93 
Mail: klachten@estinea.nl 

Voor wie? 
Cliënten, medewerkers, vrijwilligers en stagiairs van Estinea 

Wanneer ? 
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over het wonen of werken bij Estinea. Als je een klacht hebt, kun je die het beste eerst bespreken met degene die volgens jou het probleem kan oplossen: je persoonlijk begeleider bijvoorbeeld of de regiomanager. Misschien heb je een familielid of een vriend(in) die je hierbij kan helpen.
Kom je er niet uit, dan kun je een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris, Yvonne Kamsma. Ook vertegenwoordigers en nabestaanden kunnen hier een klacht indienen. Zij luistert naar jouw verhaal en praat ook met de persoon waarover de klacht gaat. Zij probeert samen met jou de klacht op te lossen. 

Werkwijze 
• Je kunt de klachtenfunctionaris rechtstreeks bellen of mailen.
Of je kunt onderstaand klachtenformulier invullen. Dit formulier komt rechtstreeks bij Yvonne Kamsma terecht. 
• De klachtenfunctionaris luistert naar jouw verhaal.
• De klachtenfunctionaris praat ook met de persoon over wie de klacht gaat.
• Zij probeert samen met jou de klacht op te lossen.
• De klachtenfunctionaris treedt op als bemiddelaar tussen jou en degene over wie de klacht gaat.

Verbeteridee

Misschien heb je niet direct een klacht maar is je wel iets opgevallen wat beter of anders kan? Ook dat horen we graag! Deze tips en ideeën kun je indienen via het rode blok Verbeteridee hier op de pagina.

Voor iedereen!

De vertrouwenspersoon en onafhankelijke klachtenfunctionaris is er voor iedereen die ondersteuning krijgt van Estinea. Of je nu ondersteuning van Estinea krijgt vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Wet langdurige zorg (Wlz).

Dit gebeurt er met je klacht

Binnen drie dagen na het ontvangen van de klacht neemt de onafhankelijke klachtenfunctionaris contact met je op. Ze krijgt dan graag nog een toelichting van jou op de klacht.

De onafhankelijke klachtenfunctionaris gaat je klacht uitzoeken. Ze gaat in gesprek met jou en met degene bij Estinea over wie jouw klacht gaat. Samen denken jullie na over wat er met je klacht moet gebeuren.

Getracht wordt om binnen zes weken tot een oplossing voor je klacht te komen. Lukt dit niet, dan kan deze tijd met maximaal vier weken verlengd worden. Hierover krijg je op tijd bericht.

Heb je vragen over de uitspraak over je klacht?

Mail dan met Yvonne Kamsma: klachten@estinea.nl.

Extra

Belangrijk om te weten:
• Cliënten die ondersteuning krijgen vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) en die niet tevreden zijn over de oplossing van hun klacht, kunnen deze daarna nog voorleggen aan De Geschillencommissie Zorg. Kijk voor meer informatie hierover op de website van Geschillencommissie gehandicaptenzorg

• Cliënten die te maken hebben met onvrijwillige zorg vanuit de Wet Zorg en Dwang kunnen met een klacht terecht bij de onafhankelijke Klachtencommissie Onvrijwillige Zorg.

Bekijk ook

  • Goed geregeld
  • Als je je hebt aangemeld
  • Jij kunt meepraten
  • Kwaliteit
  • Klachten
  • Samenwerkingsverbanden
  • Vertrouwenspersoon
  • Veranderingen in de zorg
  • Onafhankelijke cliëntondersteuning
  • Financiering
  • Tarieven
  • Rechten en vergoedingen
  • Wachttijden
  • Aanmelden

Estinea bij jou in de buurt

Bekijk onze locaties of zoek een locatie bij jou in de buurt.

Ik wil graag contact

Bel ons op 088 49 50 210 en we helpen je graag verder.

Ook interessant:

  • Over Estinea
  • Ik zoek ondersteuning
  • Vertrouwenspersoon
  • Onafhankelijke cliëntondersteuning
  • Cliëntenraad

Verbeteridee

Laat hier weten wat jouw tip of idee is!

Contact

Hoofdkantoor Stichting Estinea
Herenstraat 21
Postbus 248
7120 AE Aalten

 
Telefoon 088 49 50 500
Telefax 088 49 50 550
E-mail info@estinea.nl

 

Volg ons op social media

  • twitter
  • facebook
  • linkedin
  • youtube

Copyright © Estinea  2022     |     Sitemap     Colofon     Disclaimer     Privacy