HeaderVervolg

'Samen met teams de cliënt centraal zetten’

Geplaatst op: 22-7-2019

Gislène Schoppers

‘Werken op het hoofdkantoor van Estinea brengt veel afwisseling met zich mee. Iedere dag zetten wij ons in om onze collega’s op locaties te ondersteunen. Voor vragen, adviezen of praktische tips op welk gebied dan ook, kunnen zij hiervoor op het hoofdkantoor terecht. Als gedragsdeskundige kan ik bijvoorbeeld ondersteunen in het geval van een cliënt die moeilijk verstaanbaar gedrag vertoont. Maar ook ga ik om tafel met een bewoner, de familie en het team om bijvoorbeeld te kijken naar wensen en doelen op het gebied van wonen of werken. Voor de collega’s in de teams is het prettig dat zij altijd op iemand kunnen terugvallen, zeker bij ingewikkelde situaties op de woon- of werklocatie. Als medewerker van het hoofdkantoor merk je dat deze manier van werken ervoor zorgt dat geen dag hetzelfde is. Naast dat we vraaggericht werken, werken we ook juist preventief. Waar nodig bieden we zelf directe behandeling of ondersteunende gesprekken. We willen ervoor zorgen dat mensen zo fijn en prettig mogelijk kunnen wonen en werken. Vooruitkijken is hierbij ontzettend belangrijk. Iemand voelt zich nu goed, maar hoe zorgen we er voor dat hij/zij zich over 6 maanden nog zo steeds goed voelt? Vraaggericht en preventief werken maakt de dagen erg veelzijdig en uitdagend.

Het mooie aan werken bij Estinea is dat de cliënt écht centraal staat. Dat merk je binnen de gehele organisatie, en dus ook op het hoofdkantoor. We weten waar we het met zijn allen voor doen! Dat zorgt voor een bepaalde sfeer en draagt positief bij aan de manier waarop ik mijn werk beleef.’